برج خور دبی، بلند ترین برج دنیا در سال ۲۰۲۰

 

photo_2016-10-14_12-33-16

دبی روز دوشنبه ۱۰ اکتبر، «برج خور دبی» که امید دارد تا سال ۲۰۲۰ پایان یابد را آغاز کرد این برج، بلندترین آسمان خراش جهان خواهد بود و بدین‌ ترتیب، از برج خلیفه که در حال حاضر با ۸۲۸ متر بلندترین آسمان خراش جهان است، بلندتر خواهد شد.

حضور شيخ محمد بن راشد آل مکتوم در مراسم آغاز عملیات ساخت برج
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی در عملیات آغاز ساخت برج حضور داشت. او گفت:‌ «ساخت این برج در مسیر حرکتمان به سمت آینده صورت می‌گیرد که می‌خواهیم در همه زمینه‌ها پیشتاز باشیم».
بنا بر آن‌چه که در بیانیه رسمی حکومت دبی آمده، شیخ محمد بن راشد افزود:‌ «یاد گرفتیم خود را به چالش بکشیم. و این مساله برای رسیدن به سطحی بی سابقه از برتری مهم است و از هیچ تلاشی به منظور فراهم کردن ابزارهای لازم برای رقابت در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی فروگذار نمی‌کنیم».

برج خور دبی
این بیانیه افزوده است که برج خور «از تمام رکوردهای ثبت شده برای آسمان خراش‌ها از جمله برج خلیفه که ارتفاع آن به ۸۲۸ متر می‌رسد، تجاوز خواهد کرد و بلندترین ساختمان جهان خواهد شد».

photo_2016-10-14_12-33-27
شرکت ساختمان سازی اعمار، آوریل گذشته در بیان جزئیات این پروژه اعلام کرده بود که هزینه ساخت برج جدید، حدود یک میلیارد دلار خواهد بود و قصد دارد ساخت این برج، هدیه‌ای به شهر دبی تا پیش از سال ۲۰۲۰ باشد. در این سال، دبی میزبان نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو خواهد بود و انتظار می‌رود برج، میلیون‌ها گردشگر را جذب کند.

برج خور دبی
برج جدید، توسط سانتیگو کالاتراوا والس معمار اسپانیایی-سویسی، طراحی شده است. این برج سکوهایی خواهد داشت که مردم می‌توانند از آن شهر را ببینند و ۱۸ تا ۲۰ طبقه آن، کاربردهای چندگانه خواهد داشت از جمله یک هتل و چندین رستوران.
برج خلیفه که ۸۲۸ متر ارتفاع دارد، ژانویه سال ۲۰۱۰ با هزینه‌ای بالغ بر ۱.۵ میلیارد دلار، به سرانجام رسید.
به نوشته روزنامه «الامارات الیوم» سالن قله برج، از مهم‌ترین نمادهای پروژه خواهد بود. این سالن برای بازدید کنندگان این امکان را فراهم خواهد ساخت که از چشم‌انداز آسمان، لذت ببرند. این برج سکوهایی حاوی باغچه‌هایی برای شخصیت‌های بلندپایه خواهد داشت که از باغ‌های معلق بابل، یکی از شگفتی‌های هفت‌گانه در جهان قدیم در بین النهرین یا عراق امروزی گرته برداری شده است. بازدیدکنندگان با یک تحفه مهندسی با همه امتیازهایش روبرو خواهند شد که بالکن‌های شیشه‌ای گردان بخشی از آن خواهد بود. این برج حاوی یک هتل مجلل هم خواهد بود.
برج «خور دبی»‌ از گل زنبق، گرته برداری شده است. همچنین شبیه گلدسته خواهد بود.

photo_2016-10-14_12-33-11

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *